Hvis du oppdager feil eller mangler ved boligen, ber vi deg om å melde i fra så fort som mulig.
Vi har mange boliger som skal kontrolleres, og vi foretar jevnlige inspeksjoner. Boligene sjekkes også alltid før nye leietakere flytter inn. Til tross for dette kan det være feil og mangler som vi ikke lykkes å registrere. Vi er derfor avhengige av at du som leietaker informerer oss om feil du oppdager.
Dette gjør du ved å gå til kontaktskjemaet vårt og registrere saken din der:
Registrer feil/mangelReklamasjon om eventuelle mangler eller feil må gjøres så fort som mulig, eller i rimelig tid etter innflytting. Når du skal flytte ut er det viktig at du melder fra om feil og mangler FØR kontrakten din går ut.
Når du som leietager melder inn en feil gir du samtidig utleier, eller den utleier bemyndiger, rett til adgang til boligen inntil skade/feil er utbedret (jmf §8 i leiekontrakten).
Videre i leieforholdet må beskjeder og behov for reparasjoner meldes inn elektronisk via Min side. Driftsavdelingen vil rette opp feil/mangelen innen to dager. Hvis det tar lenger tid vil det opprettes en fremdriftsplan som leietaker blir informert om. Du vil kunne følge fremdriften på Min side.
Der det er behov for å etablere nødløsninger, vil vi gjøre vårt ytterste for at det skal være på plass innen fem timer.
Ring ALLTID nødnummer først!
I en krisesituasjon der feilen er kritisk for bygningen eller dens beboere, vennligst ring SSNs beredskapstelefon 31 00 95 00.
Takk for at du hjelper oss!
På Sikresiden.no finner du forebyggende råd og opplæring om hva du skal gjøre i en krisesituasjon.
På Min Side kan du søke om studentbolig og helserefusjon. Det er også her du melder inn feil og mangler i din bolig, eller melder om bråk. Her kan du som har nøkkelkort bytte PIN-kode til ditt kort og til og med låse deg inn digitalt under Mitt nøkkelkort.
Du finner også en oversikt over ditt leieforhold, slik som faktura for husleie og du kan søke om tilleggstjenester som bod eller parkeringsplass. Du ser en oversikt over pågående og tidligere søknader.
Husk å oppdatere kontaktinformasjonen din på Min Side, dersom du for eksempel endrer telefonnummer eller får ny e-postadresse. Det er viktig at kontaktinformasjonen din er oppdatert, slik at vi som utleier får kontakt med deg. Vi bruker vanligvis e-post eller SMS når vi sender deg informasjon.
Vi har vaktmestere tilknyttet alle våre studentboliger, noe som gjør det ekstra trygt og forutsigbart å bo hos oss. Du melder inn beskjeder/feil/mangler eller ditt behov for reparasjoner til vaktmesteren via Min Side, og driftsavdelingen vil rette opp feil/mangel innen to dager.
Driftsavdelingen skifter lyspærer i alle fellesrom som tv-stuer, felleskjøkken, ganger og kjellerrom. I egen bolig melder du selv fra til vaktmester dersom du trenger lyspærer (via Min Side). Hvis det oppstår feil på lysstoffrør/tennere og spesialpærer, må det også legges inn feilmelding på Min side.
Du kan kontakte drifts- eller renholdsavdelingen vår dersom du har spørsmål om våre vaktmester- eller renholdstjenester.
Er du plaget av naboer som bråker, kan du gå fram på følgende måte:
Snakk med naboen og be dem dempe musikken og ta hensyn.
Snakk med trivselsverten din, kanskje han/hun kan hjelpe. Du finner kontaktinfo til din trivselsvert på Min Side på desktop eller under Studentbolig/Mitt leieforhold i appen.
Send klage til SSN. Husk å spesifisere tid, sted og romnummer.
Ring Politiet: 02800.
Vis respekt for hverandre. Leietakerne plikter å respektere hverandres natte- og arbeidsro.
Etter klokken 23.00 på hverdager og klokken 24.00 på dager før helligdager, og frem til klokken 08.00, skal det være ro i boligen, samt på eiendommen for øvrig. Herunder ligger også forståelsen for at man skal ta hensyn til sine medleietakeres behov for arbeidsro også på dagtid.